Haring, Frikendellen en Hollandse slasaus - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Joelle Oosterhuis - WaarBenJij.nu Haring, Frikendellen en Hollandse slasaus - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Joelle Oosterhuis - WaarBenJij.nu

Haring, Frikendellen en Hollandse slasaus

Door: Joelle Oosterhuis

Blijf op de hoogte en volg Joelle

21 Mei 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Gaby en Katja zijn alweer 2 weeken thuis:C Maar superleuke 12 dagen gehad!! De ochtend dat ik ze op ging halen begon al goed, want tijdens mijn busrit over de aller mooiste route in Kaapstad zag ik een stuk of 40 dolfijntjes in de zee springen! Zo geweldig om te zien en gewoon de 2de keer die week! Nadat ze hun spullen hadden uitgepakt en even hadden gechilled na hun lange reis zijn we gelijkt wat rond gaan rijden en heb ik ze verschillende dingen laten zien. Zaterdag was het KINSDAYY!! Hahah en ook hier is dat goed gevierd met haring, frikendellen, hollandse sla saus en natuurlijk een goed feestje in de stad. De dag erop zijn we naar Cape Point geweest (meest zuidwestelijkste punt van Afrika). De hele route naar Cape Point staat er om de 20 meter een bord dat je uit moet kijken voor aapjes.. Jammer dat wij er geen een gezien hebben-_- Ook heb ik deze 12dagen een nieuwe liefde ontmoet genaamd sandboarden:P Hahah echt super leuk met een board dat lijkt op een snowboard een zandduin af roetschen voor een halve dag lang, aanrader!! :) Verder zijn we nog lekker een dagje wezen shoppen in Canelwalk om nog wat bikinies in te slaan, ook hebben we een klein winkeltje ondekt die wat H&M dingen verkoop, het is een wonder! Helaas was het toen alweer tijd voor Kat en Gaab om naar huis te gaan:C ...

Ennnnnn ik heb voor het eerst in mn leven een maraton gelopen! Wat een statement, 5 hele kilometers hahah:p Het was de Cape Town Neon Run, dat betekend dus: neonkleren, glowsticks, neon verf. Om half 7 savond was de start en er deden zo’n 2,500 mensen mee. De run eindeigde in een leuk Neon Festival waar we lekker hebben gedanst.

Algelopen weekend ben ik ook naar mijn eerste rugby wedstrijd geweest! Waauuww dit was gaaf, het stond al een tijdje op mn bucketlist maar eindelijk was het zover Het was in het grote Newlands stadion en de Stormers (Zuid Afrika) speelden tegen Force (Australie). Het was echt gaaf om te zien hoe lomp het spel is, op elkaar in beuken, hoopjes maken, elkaar omver trekken haha. En gelukkig wonnen de Stormers met 24 tegen 3. We hebben de dag afgesloten met een stapavond in Club 31, Dat is een discotheek op de 31ste verbieping van het hoogste gebouw in Kaapstad!! Uitzicht was super!

De plannen voor mijn laatste maand in Afrika zijn ookal weer gewijzigd, wel op een goede manier!:) Bas en ik gaan nu 23 dagen reizen ipv 18 joepieeee.

Nou dit was het dan weer
XXXXXXXX Joelle

  • 21 Mei 2014 - 14:08

    Meindert:

    Leuk allemaal hoor,

    Ik hoor alleen niets over hoe leuk het werk daar is :P

    Nog veel plezier...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joelle

Actief sinds 28 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1496
Totaal aantal bezoekers 10449

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 28 Juli 2014

Jungle book

02 Maart 2012 - 06 Mei 2012

2 maanden in de rimboe

Landen bezocht: