Daar zijn we dan..!! - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Joelle Oosterhuis - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan..!! - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Joelle Oosterhuis - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan..!!

Door: Joël Oosterhuis

Blijf op de hoogte en volg Joelle

07 Februari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Daar zijn we dan, aangekomen in een paradijs genaamd Zuid-Afrika. Voor de mensen die het nog niet weten zal ik nog even kort omschrijven wat ik hier allemaal voor leuks ga doen:)
Ik ga 5 maanden stage lopen bij een inbound touroperator in Hout Bay, een klein vissersdorpje aan de rand van Kaapstad, genaamd Afrikan Ample Assistance. Ik zal daar op de afdeling Sales & Marketing gaan werken en daarnaast verschillende operationele taken uitvoeren. Ik woon samen met Evi, ook een student van de NHTV die ook stage gaat lopen bij AAATravel, in een leuk appartementje boven het bedrijf. Met zwembad op het dak!!! Hahaha

Na ongeveer 24u reizen zijn we zonder problemen op Afrikaanse boden geland. We werden opgehaald door een medewerker van AAATravel en hij bracht ons naar het appartement. We hebben allebei een ruime slaapkamer, woonkamer, balkon en keuken voor onszelf. Nadat we onze koffer hadden uitgepakt zijn we even rond gaan kijken in Houtbay, naar de supermarkt geweest en over het strand gelopen dat op 30 meter afstand ligt:) Verder hebben we niet zoveel gedaan, vooral bijslapen!

2de dagje in Kaapstad zijn we een stuk met een tourbus mee geweest, super leuk, lekker met open dak. De tourbus bracht ons via een route langs de kust naar Water Front. Water Front is een uitgebreide boulevard met veel leuke terrasjes en restaurants. Verder is er de haven en een mega groot winkelcentrum. Ook zijn er hier nog naar het aquarium geweest, echt heel leuk! De rest van de middag hebben we hier nog rondgelopen en zijn we s'avonds met de taxi terug naar Hout Bay gegaan. In Hout Bay zijn we nog uiteten geweest voor ongeveer 7euro!

Vandaag zijn moesten we vroeg opstaan omdat de monteur voor ons warm water langskwam. Daarna zijn we gelijk naar Kaapstad gebracht door de leuke taxichauffeur van gister, hij heeft ons een beetje door de stad gereden en vanalles verteld. Daarna hebben we nog een tour gedaan met de tourbus, dit keer door het centrum en richting te Tafelberg, de Tafelberg zijn we nog niet op geweest want het was nogal bewolkt. Tijdens de tour zijn we uitgestapt in Camps Bay, een luxe baai dicht bij Hout Bay. Hier hebben we nog even op het strand gezeten en daarna zijn we wel terug naar het appartement gegaan. Om 16u waren we uitgenodigd om wat te komen drinken op het werk om zo vast wat collega's te leren kennen, en we hadden de mogelijkheid nog wat vragen te stellen aan onze begeleidster Ingrid.

Nou dit was het wel weer even voor nu:)

Xxxxx Joe

• 07 Februari 2014 - 23:35

Meindert:

Nou wordt dat werken of chillen.

ziet er super uit.

grt DAd

• 08 Februari 2014 - 00:33

Amy:

Wauwww!! Zwembad op het dak, dat is beter dan we hadden durven hopen. Op je party zei tieb nog 'ohh kijk je hebt wss dakterras' blijkt t dus een zwembad!! Geniet ervan xx Amy

• 08 Februari 2014 - 04:06

Danique:

Super cool! En echt mooi daar menn ik ben jaloers!
    Have fun chicko

• 08 Februari 2014 - 14:21

Jerom:

Hey joelle,

Echt super gaaf! Alleen al die accomodatie!! Jij gaat daar een super 5 maanden tegemoet denk ik zo. Heel veel plezier en succes nog daar!!:)

xxx jerommeke