12-03-12 - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Joelle Oosterhuis - WaarBenJij.nu 12-03-12 - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Joelle Oosterhuis - WaarBenJij.nu

12-03-12

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

12 Maart 2012 | Jamaica, Kingston

Nou na 11 dagen heb ik eindelijk weer tijd en fatsoenlijk internet om even te vertellen hoe mijn afgelopen dagen eruit hebben gezien:P

Na een heeeeele lange reis vrijdag ben ik rond half 10 savonds aangekomen ik kingston, daar ben ik opgehaald en naar het huis van Nel gebracht.. Het was vrijdagavond dus heel lawaierig en druk op de weg. Het verkeer lijkt echt nergens op:P Langs de weg staan allemaal hokjes met met een kleine bar en 2 flipperkasten er in, harde reggae muziek en een paar dikke mannen erbij:p

De volgende ochtend kwamen ze me alweer om 6u ophalen om met een busje naar het kampterrein op happyhills te gaan. Dat was een hele mooie rit van 2,5uur door de jungel en langs de rivier:p

Wat hier erg opvalt is het verschil tussen arm er rijk.. de rijken mensen wonen op de bergen in een veilige buurt en de krottenwijken zijn in het dal.

Onderweg zijn er heel veel dorpjes met allemaal kleine huisjes die niet af zijn, omdat mensen daar nog niet genoeg geld voor hebben (de meest mensen bouwen hun eigen huis) Ook staan er veel mensen op de weg tussen de auto's fruit te verkopen. En overal waar je kijkt lopen straathonden.

Het kampterrein ligt midden in de jungel, er staan een paar huisjes op voor de kampleiders, en er kunnen tenten opgezet worden voor de kinderen, er staat ook een centraal gebouw met de keuken en eetruimte.

Zondag zijn we met een paar mensen naar het strand geweest met echt een helder blauwe zee! En maandag begon de werkweek..

De werkweek is een klusweek op het kamp, er moet vanalles gerepareerd, vernieuwd of geverfd worden. Dat hebben wij dus de afgelopen week gedaan met 3 andere Nederlands, en 4 Jamaicanen..

Nou is het alweer maandag, we zijn gister terug gereden naar Kingston. En we gaan zo kingston verkennen met een Jamaicaans meisje:) Nou dit was het wel weer even voor nu^^

• 12 Maart 2012 - 17:35

Jerom V.d Boogaard:

hey meis, super vet! veel succes nog daar! ik ga al je verslagen lezen! xxx

• 14 Maart 2012 - 09:25

Jasper:

Joelle, super leuk je reisverslag! ik ben écht jaloers op je, lekker warm daar zeker? geniet ervan!

x

• 14 Maart 2012 - 22:29

Monique:

Wauw, wat is het daar mooi! Leuk om je verslag te lezen. Wat is het leven zonder internet!
    Ik mis je wel maar ben reuze trots op jou, je bent een kanjer!